MINGGU 40 ( 29/09/14-3/10/14 )

Hari     : Isnin

Tarikh : 29 September 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5K3
Masa 8.15-9.25
Tajuk Utama Bidang 1 hingga 7

Perbincangan jawapan soalan kertas Pendidikan Moral Percubaan

Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan tingkahlaku dalam nilai yang dinyatakan

ABM Buku teks, buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 80% pelajar dapat mengenalpasti contoh-contoh perlakuan dalam nilai yang terdapat dalam soalan struktur

 

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5K7
Masa 9.40-10.55
Tajuk Utama Bidang 1 hingga 7

Perbincangan jawapan kertas soalan Pendidikan Moral Percubaan

Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan tingkahlaku dalam nilai yang dinyatakan

ABM Buku teks, buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 60% pelajar dapat mengenalpasti contoh-contoh perlakuan dalam nilai yang terdapat dalam soalan struktur

 

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5S1
Masa 12.05-12.40 pagi
Tajuk Utama Bidang 1 hingga 7

Perbincangan jawapan kertas soalan Pendidikan Moral Percubaan

Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan tingkahlaku dalam nilai yang dinyatakan

ABM Buku teks, buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 80% pelajar dapat mengenalpasti contoh-contoh perlakuan dalam nilai yang terdapat dalam soalan struktur

 

Hari     : Selasa

Tarikh : 30 September 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Sivik  dan kewarganegaraan
Kelas 5K3
Masa 8.15-9.25
Tema Tema 6: Cabaran Masa Depan
Unit Unit 10: Mengekalkan dan meningkatkan pengiktirafan dunia terhadap negara

Aktiviti 10 A:Malaysia sebagai pusat kecemerlangan pendidikan

Aktiviti 10 B:Malaysia sebagai pusat kecemerlangan perubatan

Hasil Pembelajaran Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

i)menyenaraikan kepentingan pendidikan sepanjang hayat

ii)menerangkan faktor-faktor yang membawa negara ke arah kemajuan

Perkembangan aktiviti 1)membaca teks dan menerangkan konsep

2)menghuraikan tanggungjawab menjadikan Malaysia pusat kecemerlangan

3.menyatakan contoh-contoh pusat kecemerlangan di Malaysia

KBKK Menjelaskan,  Menghurai, Menyenarai,
Nilai Murni Kerjasama, Toleransi
ABBM Buku teks PSK T5
Refleksi 70% pelajar dapat mengenalpasti Malaysia sebagai pusat kecemerlangan dari perubatan,bioteknolgi dan pendidikan

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 5K3
Masa 10.55-12.05
Tajuk Utama Bab 1 hingga 16 Tingkatan 5
Objektif 1.mengenalpasti cara memilih dan menyimpan makanan segar

2.menyenaraikan keburukan dan kebaikan makanan mudah

3.membezakan hasil masakan kaedah memasak haba lembap dan haba kering

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 80%  pelajar dapat mengenalpasti kebaikan dan keburukan makanan mudah

Serta memberikan ciri hasil masakan makanan dimasak dengan haba lembap dan haba kering

 

Hari      : Rabu

Tarikh  : 1 Oktober 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5S1
Masa 8.15-9.25 pagi
Tajuk Utama Bidang 1 hingga 7
Tajuk Khas Nilai 1 hingga 16
Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan tingkahlaku dalam soalan berkaitan dengan nilai dan menghuraikan tindakan-tindakan yang perlu dilakukan

ABM Buku teks, buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 80% pelajar dapat mengenalpasti tindakan yang berikatan dengan nilai dalam soalan struktur

 

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 4K4
Masa  10.55-12.05
Tajuk Utama Bab 1 hingga 14 ( Ulangkaji )
Objektif 1.mengenalpasti maksud menu,makanan,pemakanan,sanitasi makanan,diet dan piramid makanan

2.menerangkan faktor-faktor yang mempengaruhi pengambilan diet,pemilihan tempat kediaman dan pemilihan pakaian

3.menyenaraikan alatan teknologi yang boleh membantu dalam mengurus tempat kediaman

4.mengenalpasti cara mengira nilai tenaga dalam makanan

ABM Buku teks, buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,membezakan,menyenaraikan,
Nilai Murni Sistematik,peka, teliti dan fokus
Refleksi 60% pelajar dapat cara mengira nilai tenaga,maksud-maksud  terminologi dan faktor-faktor yang mempengaruhi pemilihan tempat kediaman

 

Hari      :  Khamis

Tarikh  : 2 Oktober 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5k7
Masa 8.15-9.25
Tajuk Utama Bidang 1 hingga 7
Tajuk Khas Nilai 21 hingga 23
Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan tingkahlaku dalam soalan berkaitan dengan nilai dan menghuraikan tindakan-tindakan yang perlu dilakukan

ABM Buku teks, buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,telitidanfokus
Refleksi 60% pelajar dapat mengenalpasti tindakan yang berikatan dengan nilai dalam soalan struktur

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 5k3
Masa 10.20-11.30
Tajuk Utama Bab 3: Proses Pencernaan
Objektif 1.mengenalpasti maksud pencernaan,rembesan dan enzim

2.menyenaraikan enzim-enzim dalam mulut,perut,luar usus kecil dan dalam usus kecil

3.membezakan fungsi-fungsi enzim dalam pencernaan protein,karbohidrat dan lemak

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 70 % pelajar mengenalpasti jenis-jenis enzim dan fungsinya dalam pencernaan protein,karbohidrat dan lemak

 

Hari     : Jumaat

Tarikh  : 3 Oktober 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5k3
Masa 8.15-9.25 pagi
Tajuk Utama Bidang 1 hingga 7
Tajuk Khas Nilai 21 hingga 23
Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan tingkahlaku dalam soalan berkaitan dengan nilai dan menghuraikan tindakan-tindakan yang perlu dilakukan

ABM Buku teks, buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 80% pelajar dapat mengenalpasti tindakan yang berikatan dengan nilai dalam soalan struktur

 

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 4K4
Masa 9.40-10.40 pagi
Tajuk Utama Peperiksaan Akhir Tahun :Sejarah kertas 2
Refleksi Peperiksaan berjalan lancar