MINGGU 37 ( 8/09/14-12/09/14 )
Hari : Isnin
Tarikh : 8 September 2014
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Kelas | 5K3 |
Masa | 8.15-9.25 |
Tema | Peperiksaan Percubaan:Pendidikan Islam kertas 2 |
Refleksi | Peperiksaan berjalan dengan lancar |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Kelas | 5K7 |
Masa | 9.40-10.55 |
Tema | Peperiksaan Percubaan:Pendidikan Moral kertas 1 |
Refleksi | Peperiksaan berjalan dengan lancar |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Kelas | 5S1 |
Masa | 12.05-12.40 pagi |
Tajuk Utama | Peperiksaan Percubaan:Pendidikan Moral kertas 1 |
Refleksi | Peperiksaan berjalan lancar |
Hari : Selasa
Tarikh : 9 September 2014
Mata Pelajaran | Pendidikan Sivik dan Kenegaraan |
Kelas | 5K3 |
Masa | 8.15-9.25 |
Tema | Ulangkaji Tema 6 :Cabaran Masa depan |
Unit | Unit 9: Menangani cabaran Globalisasi
Aktiviti 9A :Cabaran globalisasi serantau dan dunia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
i)menyenaraikan cabaran globalisasi serantau dan dunia ii)menerangkan tindakan yang rasional untuk menangani saingan serantau dan dunia iii)menjelaskan kepentingan hubungan serantau dan dunia dalam menangani cabaran globalisasi |
Perkembangan aktiviti | 1)membaca teks dan menerangkan konsep
2)menghuraikan kepentingan hubungan serantau 3)mengenalpasti tindakan yang rasional untuk menangani saingan serantau dan dunia |
KBKK | Menjelaskan, Menghurai, Menyenarai, |
Nilai | Kerjasama, Toleransi |
ABBM | Buku teks PSK T5 |
Refleksi | 70% pelajar dapat mengenalpasti kepentingan hubungan serantau dan dunia |
Mata Pelajaran | Ekonomi Rumah Tangga |
Kelas | 5K3 |
Masa | 10.55-12.05 |
Tajuk Utama | Ulangkaji Bab 13,14,15 dan 16 Tingkatan 5 |
Objektif | 1.mengenalpasti hak dan akta serta masalah yang dihadapi pengguna
2.menyenaraikan Sumbangan komuniti dan keluarga 3.membezakan kategori belanjawan dan tujuan merancang belanjawan 4.mengenalpasti Kepentingan kerja dalam berpasukan |
ABM | Buku teks,buku rujukan |
Aktiviti | Penerangan, perbincangan |
KBKK | Mengenalpasti,menyenaraikan |
NilaiMurni | Sistematik,peka,telitidanfokus |
Refleksi | 80% pelajar dapat mengenalpasti masalah dan hak pengguna, kepentingan kerja berpasukan dan tujuan merancang belanjawan |
Hari : Rabu
Tarikh : 10 September 2014
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Kelas | 5S1 |
Masa | 8.15-9.25 pagi |
Tajuk Utama | Peperiksaan Percubaan :Kimia kertas 3 |
Refleksi | CUTI REHAT KHAS |
Mata Pelajaran | Ekonomi Rumah Tangga |
Kelas | 4K4 |
Masa | 10.55-12.05 |
Tajuk Utama | Bab 10 : Projek jahitan |
Objektif | 1.mengenalpasti cara mengambil ukuran badan
2.mengenalpasti cara membaca metrik pada pita ukur 3.menyenaraikan langkah-langkah mengambil ukuran badan dan melukis pola |
ABM | Buku teks,buku rujukan |
Aktiviti | Penerangan, perbincangan |
KBKK | Mengenalpasti,menyenaraikan |
Nilai Murni | Sistematik,peka,teliti dan fokus |
Refleksi | CUTI REHAT KHAS |
Hari : Khamis
Tarikh : 11 September 2014
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Kelas | 5K7 |
Masa | 8.15-9.25 pagi |
Tajuk Utama | Peperiksaan Percubaan :Sains kertas 1 |
Refleksi | Peperiksaan berjalan lancar |
Mata Pelajaran | Ekonomi Rumah Tangga |
Kelas | 5K3 |
Masa | 10.20-11.30 pagi |
Tajuk Utama | Peperiksaan Percubaan : Sains kertas 2 |
Masa | Peperiksaan berjalan lancar |
Hari : Jumaat
Tarikh : 12 September 2014
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Kelas | 5K3 |
Masa | 8.15-9.25 pagi |
Tajuk Utama | Peperiksaan Percubaan : ERT kertas 1 |
Refleksi | Peperiksaan berjalan lancar |
Mata Pelajaran | Ekonomi Rumah Tangga |
Kelas | 4K4 |
Masa | 10.40-11.40 pagi |
Tajuk Utama | Bab 10 : Projek jahitan |
Objektif | 1.mengenalpasti cara melukis pola pakaian |
ABM | Buku teks,buku rujukan |
Aktiviti | Peneranga, perbincangan |
KBKK | Mengenalpasti,menyenaraikan |
Nilai Murni | Sistematik,peka,teliti dan fokus |
Refleksi | 80% pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis belah dan cara menjahit lengan |