MINGGU 9 ( 24/02/14-28/02/14)

Hari     : Isnin

Tarikh : 24 Februari 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5K3
Masa 8.15-9.25
Tajuk Utama Bidang 1 hingga Bidang 7
Tajuk Khas ULANGKAJI

Nilai 1 hingga nilai 34

Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan ciri-ciri tingkahlaku yang dikaitkan dengan nilai yang terdapat dalam soalan

3.mengenalpasti kesan-kesan buruk yang terjadi jikan amalan nilai tidak diterapkan

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 80% pelajar dapat mengenalpasti tingkahlaku yang menunjukkan nilai dalam soalan struktur

 

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5K7
Masa 9.45-10.55
Tajuk Utama Bidang 1 hingga Bidang 7
Tajuk Khas ULANGKAJI

Nilai 1 hingga nilai 34

Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan ciri-ciri tingkahlaku yang dikaitkan dengan nilai yang terdapat dalam soalan

3.mengenalpasti kesan-kesan buruk yang terjadi jikan amalan nilai tidak diterapkan

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 80% pelajar dapat mengenalpasti tingkahlaku yang menunjukkan nilai dalam soalan struktur

 

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5S1
Masa 12.05-12.40 pagi
Tajuk Khas ULANGKAJI

Nilai 1 hingga nilai 34

Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan ciri-ciri tingkahlaku yang dikaitkan dengan nilai yang terdapat dalam soalan

3.mengenalpasti kesan-kesan buruk yang terjadi jikan amalan nilai tidak diterapkan

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 90% pelajar dapat mengenalpasti tingkahlaku yang menunjukkan nilai dalam soalan struktur

 

Hari     : Selasa

Tarikh : 25 Februari 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Sivik dan kewarganegaraan
Kelas 5K3
Masa 8.15-9.25
Tema Tema 1: Pencapaian kendiri
Unit ULANGKAJI
Hasil Pembelajaran Pada akhir unit ini, pelajar dapat :

i)menyenaraikan contoh teladan yang menunjukkan sikap prihatin

ii)mengenalpasti kasih sayang dalam diri membawa keamanan sejagat

iii)menjelaskan kepentingan menghargai nyawa dan sikap perikemanusiaan ditegaskan dalam semua agama

Perkembangan Aktiviti 1)membaca teks dan menerangkan konsep saling membantu dalam masyarakat membawa kehidupan yang harmoni

2)menghuraikan kesan-kesan buruk terhadap masyarakat jika tiada nilai saling membantu dan saling menghormati antara kaum

3)mengenalpasti tindakan-tindakan kerajaan dalam membawa keharmonian masyarakat yang pelbagai kaum supaya wujud empati dikalangan rakyat

KBKK Menjelaskan,  Menghurai, Menyenarai,
Nilai Kerjasama, Toleransi
ABBM Buku teks PSK T5
Refleksi 70% pelajar dapat memberikan contoh tindakan yang dilaksanakan oleh pihak kerajaan dan bukan kerajaan dalam membantu golongan yang malang  dan daif di dalam dan luar negara

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 5K3
Masa  10.55-12.05
Tajuk Utama ULANGKAJI:UJIAN MINDA

Bab 1: Makanan dan pemakanan tingkatan 4 dan 5

Bab 2: Diet Tingkatan 4 dan 5

Bab 7& 8 : Kajian Fabrik Tingkatan 4 dan 5

Bab 3 : Sistem pencernaan Tingkatan 5

Objektif 1.mengenalpasti fungsi-fungsi,sumber-sumber dan kesan kekurangan nutrien

2.menyenarai jenis-jenis fabrik asli dan buatan,jenis-jenis kemasan dan tujuan kemasan

3.menyenaraikan aras dalam piramid makanan dan sumber-sumber dalam setiap aras

4.mengenalpasti maksud terminology nagi makanan,pemakanan,diet, RDA,piramid makanan,keluarga dan sumber

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 70%  pelajar dapat mengenalpasti jenis-jenis fabric buatan dan asli sert contoh-contohnya,membezakan kemasan dilakukan pada fabrik dan mengenalpasti fungsi nutrient dan enzimdi rembes dalam sisitem pencernaan

 

Hari      : Rabu

Tarikh  : 26 Februari 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5S1
Masa 8.15-9.25 pagi
Tajuk Utama Bidang 1hingga bidang 7
Tajuk Khas ULANGKAJI

Nilai 1 hingga nilai 34

Objektif 1.mengenalpasti kata kunci nilai

2.menyenaraikan ciri-ciri tingkahlaku yang menunjukkan nilai yang diberikan dalam soalan ujian minda

3.mengenalpasti langkah-langkah yang diambil pihak kerajaan dan bukan kerajaan dalam membantu menerapkan nilai dalam soalan yang diberikan jika amalan nilai tidak dipraktikkan

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,menyenaraikan,mengelaskan
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 90% pelajar dapat mengenalpasti langkah-langkah yang patut dilakukan bagi memastikan nilai dapat diterapkan dalam masyarakat

 

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 4K4
Masa  11.30-12.40
Tajuk Utama ULANGKAJI:

Bab 1: Makanan  dan pemakanan

Bab 2: Diet

Bab 7 : Kajian fabrik

Objektif 1.mengenalpasti fabrik asli

2.membezakan bahan-bahan yang digunakan dalam fabrik asli,fabrik gentian selulosa terjana semula dan gentian sintetik

3.menyenaraikan jenis-jenis sumber-sumber dalam piramid makanan

ABM Buku teks,buku rujukan
Aktiviti Penerangan, perbincangan
KBKK Mengenalpasti,membezakan,menyenaraikan,
Nilai Murni Sistematik,peka,teliti dan fokus
Refleksi 90%  pelajar dapat mengenalpasti fabrik gentian asli dan fabrik gentian buatan

 

Hari      :  Khamis

Tarikh  : 27 Februari 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5k7
Masa 8.15-9.25pagi
Tajuk PEPERIKSAAN MAC :  Sejarah kertas 1
Refleksi Peperiksaan berjalan dengan lancar

 

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 5k3
Masa 10.20-11.30
Tajuk PEPERIKSAAN AWAL TAHUN : Sejarah kertas 3
Refleksi Peperiksaan berjalan dengan lancar

 

Hari     : Jumaat

Tarikh : 28 Februari 2014

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Kelas 5k3
Masa 8.15-9.25pagi
Tajuk PEPERIKSAAN AWAL TAHUN : Sejarah kertas 2
Refleksi CUTI SAKIT

 

Mata Pelajaran Ekonomi Rumah Tangga
Kelas 4K4
Masa 9.40-10.40 pagi
Tajuk PEPERIKSAAN AWAL TAHUN: Sains Kertas 1
Refleksi CUTI SAKIT